Podczas tegorocznej kampanii „19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży” w naszej szkole podjęliśmy następujące działania:
1. Uczniowie klasy ósmej wraz z wychowawcami przygotowali gazetkę tematyczną poświęconą kampanii.
2. W klasie czwartej zostały przeprowadzone przez pedagoga szkolnego zajęcia warsztatowe
z profilaktyki przemocy „Bądź kumplem – nie dokuczaj”, które miały na celuprzybliżenie problemu dokuczania, kształtowanie postaw empatycznych oraz poznanie sposobów na radzenie sobie z dokuczaniem.
3. W klasach piątych zostały zrealizowane zajęcia warsztatowe „Budujemy mosty” – komunikacja rówieśnicza. Zajęcia przeprowadziła pani pedagog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tychach.
4. „Ten obcy” –spotkanie z pracownikiem Straży Miejskiej (klasy 1-3).
5. Przez cały okres kampanii budowaliśmy „dom” – miejsce, które kojarzy się z miłością
i pczuciem bezpieczeństwa (każda klasa przygotowała „cegiełkę” z pozytywnym przesłaniem skierowanym do innych osób.
6. Challenge – wyzwanie – uczniowie poszczególnych klas wspólnie wypracowali 7 wyzwań, które miały być realizowane przez wszystkich uczniów danej klasy np. mówimy wszystkim „Dzień dobry”, „nie przeszkadzamy nauczycielom w prowadzeniu lekcji”, „Podnosimy rękę
i czekamy na swoją kolej chcąc udzielić odpowiedzi”, „Nie spóźniamy się na zajęcia”.
7. Pani psycholog przeprowadziła w klasach 6 zajęcia warsztatowe „Świat widziany wieloma oczami, czyli od empatii do tolerancji”.
8. W oparciu o bajkę – „Jak król Sabmulo zaczął szanować trzcinę” wychowawcy klas 1-3 przeprowadzili zajęcia, których celem było uwrażliwienie uczniów na konieczność przeciwstawiania się krzywdzie i dostrzeżenie przez nich możliwości uzyskania od innych pomocy w sytuacjach trudnych.
9. Chętni uczniowie razem z rodzicami przystąpili do udzialu w konkursie plastycznym „Stop przemocy”.
10. W klasach 2-3 psycholog szkolny przeprowadził zajęcia w obszarze edukacji emocjonalnej.